tirsdag den 12. oktober 2010

jeg var møj-besværlig som barn. jeg er stadig ikke let, men jeg har haft snart 35 år til at vælge, hvor jeg skal kæmpe mine kampe. hvilke kæpheste er det værd at holde ved. så, tillykke til mig, på fredag.

1. ærlighed og sandhed, når det gælder. små, poetiske løgne, når det er ligegyldigt og ikke skader andre.
2. tro mod hvad man nu engang står for. utro: slet ikke. hænger virkelig meget sammen med 1, men detaljeringsgraden føltes nødvendig.
3. trafikale kampe i de tilfælde hvor det kan blive din ventil til en større frus, du har gemt på. Ud med den her, for der er ikke mange, der dør af at blive overhalet indenom, så slap af med rædselsskriget.
4. husk at se ud, rigtig ud. (udvikling og skaberkraft og at turde) stil dig på vippen, gå ud over rampen og fald, hvis det behøves.
5. og som min ex-mands bedsteforældre sagde, dengang de lånte os deres sommerhus: "Husk at elske." Det glemte vi, jf. ex.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar