mandag den 13. december 2010

bindere & ansatser
Jeg har været så satans mundlam på det sidste. Her på bloggen i hvert fald. Først er der det ene, og så er der det andet. Og sådan kan man sige så meget, uden at sige noget. Den fine stiløvelse at sige ingenting kan gøres til ug med x og slange ved hjælp af floskler og faste vendinger. Fyld til tomrummene. Og i denne lidt udskældte, fattigfine afdeling har jeg nogle favoritter. Nogle rigtig rammende ansatser til gode sætninger samt gedigne bindere eller overgange, om man vil.


1. Så sker der hverken værre eller bedre end...
2. Hvorom alting er... (jf. bloggen her, ik')
3. som det sig hør og bør...
4. Det skal ikke hedde sig...
5. En passant (idet der passeres)
6. For så vidt (god lukker)
7. Sådan er det bare. (lukker eminent)


Det var fra hoften, men jeg kan da fylde på løbende. Kan jeg vel, kan jeg vel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar